SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri derunin kritik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha heveslikurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı hizmetlemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da nispeten önemlidir. Hatta SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek derunin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı azıcık daha heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO derunin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi derunin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir vesair önemli nüans da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çdüzenışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir seyrüsefer dürüstışı sağlamlar.
Bu dü mazmun, derunerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise nişane daha ticari olduğu derunin derunerikler SEO çdüzenışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu ummak değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mazmun arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha dobra ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.